ایده های عالی برای استوری های اینستاگرام پزشکی

0

یکی از الزامات مهم در برندسازی مراکز پزشکی حضور قدرتمند در فضای فیزیکی و فضای مجازی است. در نوشتار زیر مواردی را بیان می کنیم که قدرت حضور شما در فضای اینستاگرام را تقویت نماید.

اینستاگرام به طور کلی یک پلتفرم محبوب در کل دنیا است، در ایران نیز این محبوبیت وجود دارد و درتأثیر زیادی در فروش و جذب مخاطب دارد. ویدئو یکی از بهترین راهکارها در بازاریابی است، در حوزه پزشکی نیز تولید ویدئو می تواند نقش مناسبی در جذب بیمار داشته باشد، این ویدئوها اگر در بخش استوری اینستاگرام باشد تأثیر بیشتری نسبت به پست خواهد داشت و می­تواند برند پزشکی شما را بهتر به بیننده معرفی نماید. حجم استفناده از ویدئوهای موبایلی هر سال دو برابر می­شود، پس سعی کنید جهت معرفی خدمات مرکز پزشکی خود از ویدئو و فیلم­ها در قالب استوری استفاده نمائید.

ایده ­هایی برای اینستاگرام پزشکی

پیشنهاد سوشالو

از آنجا که استوری نسبت به پست مورد توجه حجم زیادی از مخاطبان قرار دارد در این بخش نکاتی را جهت تولید محتوا در قالب استوری برای شما ارائه می­نمائیم.

۱- به سؤالات بیماران پاسخ دهید

پاسخ به سؤالات بیماران در بخش استوری می­تواند از طریق استیکر پرسش و پاسخ باشد. پرسش و پاسخ با بیماران می­تواند در قالب سؤالات تخصصی و یا سؤالاتی غیر تخصصی باشد، این نوع پرسش و پاسخ می­تواند تعامل با مخاطب را افزایش دهد و همین طور می توانید از نظرات آنها در حوزه­ های مختلف با خبر شوید.

سؤالات بیماران را می­توان به صورت پست متنی یا ویدئویی پاسخ داد و بازخوردهای خوبی را دریافت کرد.
ایده برای اینستاگرام پزشکی

۲- از بیماران و مخاطبان خود در بخش استوری سؤال بپرسید

اینگونه طرح سؤال در استوری­ها صرفاً نباید در حوزه پزشکی و درمان باشد بلکه می­توان در قالب رویدادهای روزانه، انتخاب گل، هدیه، کتاب مناسب انتخاب رستوران خوب در شهر و بسیاری موارد دیگر باشد. هدف از طرح سؤالات چالشی در استوری­ها، درگیر کردن مخاطبان با پیج شما است که این میزان مشارکت به رشد پیج شما کمک خواهد کرد.

۳- نظرسنجی و آزمون برگزار کنید

می­توانید در استوری، نتیجه نهایی درمان بیمار خود را به نظرسنجی بگذارید، و یا میزان رضایت بیماران از خدمات مطب را نظرسنجی کنید. ممکن است مواردی باشد که بتوان آنها را در قالب آزمون های دوگزینه ­ای یا چهارگزینه ­ای مطرح کرد مثلاً در حوزه دندانپزشکی کودکان سؤالات زیادی را می­توان مطرح کرد که ذهن مادران را درگیر نماید تا پاسخ ان را برای فرزندان خود جستجو کنند و یا در حوزه لاغری بسیاری از مواد هستند که در لاغری یا چاقی مؤثر می­باشند و طرح این سؤالات می­تواند جرقه­ای را در ذهن مخاطب هدف ایجاد نماید و به رشد پیج پزشکی شما کمک کند.

۴- هر چند وقت یکبار مکان مطب خود را مشخص کنید

استفاده از استیکر لوکیشن در استوری­ها می­تواند در پیدا کردن مکان مطب شما برای بیماران تأثیر داشته باشد. استوری­هایی که لوکیشن دارند برای بیمارانی که در اطراف مطب شما هستند بیشتر نمایش داده می­شوند.

۵- از سخنان افراد تأثیرگذار در استوری­های خود استفاده کنید

می­توانید به مناسبت­های مختلف مثلاً روز کودک، روز مادر، روز پدر، روز دانش­آموز و … از سخنان و نقل قول­های افراد مشهور در این حوزه استفاده نمائید. سخنان و کلمات جالب و الهام­بخش به وفور در وب وجود دارد، شما می­توانید با یک جستجوی ساده آنها را یافته و تولید محتوا نمائید و در قالب یک عکس نوشته زیبا در خلال استوری­های تخصصی نمایش دهید.

۶- از قابلیت لینک در استوری­ های خود استفاده کنید

سعی کنید در هفته ۲ بار مخاطب را برای مطالعه یک مقاله ، تماشای یک ویدئوی خاص به وب سایت پزشکی خود و صفحه خاص منتقل نمائید. به این نوع استراتژی ، Call to action یا (CTA) گفته می­شود. از این طریق می­توانید ترافیک سایت پزشکی خود را افزایش دهید و بیماران و مخاطبان را با سایت خود و مطالب آن آشنا نمائید.

۷- برای رونمایی از یک درمان جدید یا پست جدید شمارش معکوس قرار دهید

سعی کنید قبل از برقراری رویدادی خاص، پست اینستاگرامی ویژه، یا رونمایی از دستگاه جدید یا درمان جدید، در قالب شمارش معکوس، زمینه را برای پیگیری و کنجکاوی مخاطبان آماده نمائید تا عملکرد خاص شما را دنبال نمایند.

۸- رویداد زنده و لایو با همکاران خود برگزار کنید

برگزاری لایو اینستاگرامی با همکاران و متخصصین در بخش­های دیگر و پاسخ به سؤالات مخاطبین تأثیر زیادی در برندسازی پزشکی و مطب و کلینیک شما خواهد داشت. در هنگام برقراری لایو، اینستاگرام صفحه شما را در بخش هایلایت­ها در قسمت اول نمایش می­دهد تا شانس نمایش و دیده شدن شما بیشتر شود.

برگزاری لایو اینستاگرامی می­تواند مخاطبین جدیدی را به صفحه شما اضافه نماید، همچنین اگر فرد دومی که با همکاری آن لایو ۲ نفره را اجرا می­کنید، یک اینفلوئسنر باشد، شما می­توانید شانس دریافت مخاطب از پیج دیگر را داشته باشید، علاوه بر این مخاطبین به اصطلاح روح را می­توانید بیدار کنید تا به صفحه شما سر بزنند و از مطالب شما استفاده نمایند.

قابلیت جدید لایو اینستاگرامی، قرار دادن ۴ تصویر در یک قالب موبایل است که همزمان ۴ نفر می­توانند یک رویداد لایو اینستاگرامی را برگزار نمایند. با استفاده از این قابلیت می­توانید، رویدادها و به اصطلاح وبینارهای متنوعی را برگزار نمائید.

۱۰- سایت پزشکی و پست­های اینستاگرامی خود را تبلیغ کنید

ما در لارن مارکتینگ معتقدیم که هر چند فعالیت در فضای مجازی علی الخصوص اینستاگرام بسیار مهم است، ولی داشتن یک سایت پزشکی بروز و پویا از واجبات بازاریابی پزشکی است. سعی کنید در استوری­های پیج خود یا در پیج­های تبلیغاتی که پر بیننده هستند و تبلیغات هدفمند و محتوای مناسبی دارند، وب سایت و صفحه اینستاگرام خود را تبلیغ کنید از این طریق می­توانید مخاطبین بیشتری را جذب نمائید.

یکی از مهمترین اقدامات شما که همین الان باید برنامه ریزی و اجرا کنید، پیگیری برای طراحی سایت پزشکی است. یکی از آژانس های دیجیتال مارکتینگ که تخصصی در حیطه پزشکی فعالیت می کنند مجموعه لارن مارکتینگ است که در زمینه طراحی سایت های پزشکی و دندانپزشکی می توانید از ایشان مشاوره بگیرید.

در صورتی که داشتن سایت برای شما در اولویت نیست می توانید از دایرکتوری های پزشکی مثل مطب ۳۶۵ استفاده کنید و در این سایت ها عضو شوید و صفحات اختصاصی برای معرفی خود، مطب و کلینیک تان داشته باشید.

ایده برای اینستاگرام پزشکی

۱۱- از بیماران خود در برجسته ­سازی نتایج درمانی کمک بگیرید

سعی کنید در قالب عکس­های یادگاری در بخش زیبایی از مطب، با بیماران خود عکس بگیرید و آن را در پست­ها و استوری­ها منتشر نمائید. این نوع شبکه­سازی می­تواند نتایج شگفت­انگیزی در جذب بیماران جدید داشته باشد، اگر بیمار شما پیج اینستاگرامی عمومی دارد، آن را تگ کنید تا مخاطبین بیشتری را از صفحات دیگر جذب کنید.

۱۲- مسابقه برگزار کنید

شما می­توانید، در قالب برگزاری یک مسابقه در پیج مطب، مخاطبین را به مشارکت بیشتر ترغیب کنید، این مسابقه می­تواند در قالب­های مختلف اجرا شود و جوایز آن هر چه نفیس­تر باشد، سطح مشارکت مخاطب بالاتر خواهد بود.

قسمت­هایی از جایزه­های این مسابقه را به تخفیف بخشی از خدمات درمانی خود اختصاص دهید که برای بیماران شما هم کاربرد داشته باشد. پس از مشخص شدن نتایج، از ارسال جوایز به افراد برنده کلیپ یا تصاویری تهیه کنید تا صحت اجرا و دادن جوایز برای بیماران مشخص شود تا در مسابقات دیگر مشارکت بیشتری داشته باشند.

۱۳- بیماران به پشت صحنه ­ها علاقه بیشتری دارند

سعی کنید از پشت صحنه­های مطب، دستیاران و همکاران در استوری پیج در قالب فیلم و عکس بخش­هایی را قرار دهید، تصور کنید تولد یکی از کارکنان مطب است، می­توانید آن را در قالب یک سوپرایز به صورت پشت صحنه منتشر کنید، و یا در هنگام ضبط محتواهای ویدئویی پشت صحنه ­هایی را در بخش استوری قرار دهید. به طور کلی مخاطب عاشق رویدادهای برنامه­ریزی نشده و خاص در مطب و کلینیک است، خصوصاً رویدادهای تولد، روز پزشک، هدایا و …

۱۴- از دستیاران و پرستاران در مطب جهت تولید محتوا استفاده کنید

اگر در بین دستیاران مطب، شخصی وجود دارد که به مدیریت و انتشار محتوا در شبکه­های مجازی خصوصاض اینستاگرام مسلّط است، از این قابلیت استفاده کنید، سعی کنید دستیاران مطب را در بخش تولید محتوا، گرفتن عکس و ویدئو در حین درمان درگیر کنید.

در سطحی بالاتر، اگر فردی در مطب شما به عنوان دستیار است که از بیان خوبی برخوردار است می­توانید این شخص را به عنوان سفیر برند مرکز خود قرار دهید و او به تولید محتوای تصویری و ویدئویی با صدا و تصویر خود بپردازد که نتایج بسیار زیادی را در پی خواهد داشت.

۱۵- به بیماران خود توجه کنید

سعی کنید احساسات بیماران و حس رضایت آنها را در قالب عکس یا ویدئو به مخاطب منتقل نمائید، بسیاری از بیماران خصوصاً در حوزه زیبایی هستند که پس از پایان عملیات درمان، حس رضایت خود را به صورت ارسال هدیه به پزشک خود منتقل می­نمایند شما می­توانید این هدایا را در صفحه خود منتشر کنید و توجه و تشکر خود را از این بابت به مخاطب و بیمار خود منتقل کنید. این تکنیک حس اعتماد گسترده­ای را به بیماران و مخاطبین دیگر منتقل می­نماید.

ایده برای اینستاگرام پزشکی

۱۶- پیشنهاد تخفیف در قالب یک رویداد خاص

رویدادهایی مثل روز زن، روز پدر، روز دختر روز پرستار، روز معلم، رویدادهایی هستند که شما می­توانید در قالب پاسداشت این روز خاص، در همان روز تخفیفی را برای درمان بیماران در نظر بگیرید.

تخفیف حتماً نباید مادی باشد، بلکه می­تواند انجام یک خدمت دیگر با درصدی تخفیف باشد یا ارائه یک کارت هدیه برای ارائه به یک بیمار دیگر مثلاً در انجام درمان زیبایی می­توانید طرحی ارائه کنید که با انجام ۸ واحد ونیر کامپوزیت یک واحد رایگان محاسبه می­گردد و یا دندان­هایی پائین با ۵۰ درصد تخفیف بلیچینگ خواهد شد.

۱۷- هشتگ مخصوص مطب خود را داشته باشید

سعی کنید در میان هشتگ­هایی که در بخش توضیحات پست­های خود استفاده می­کنید، از هشتگ­های اختصاصی استفاده کنید، مثلاً نام مرکز را به صورت هشتگ قرار دهید و حتماً نام پزشک را نیز در قالب هشتگ اختصاصی زیر پست­ها درج نمائید.

۱۸- تجهیزات و ابزارهای جدید درمانی را تولید محتوا کنید

 نمایش امکانات، تکنیک­ها و فرآیندهای خاص درمانی در مطب شما، می­تواند بیانگر تخصص و تبحر شما در علم پزشکی باشد، این نمایش امکانات می­تواند در قالب ویدئوهای حرفه­ای یا عکس­های خاص حین استفاده از ابزار آلات و امکانات خاص درمانی باشد. از این طریق، مخاطب می­تواند سطح حرفه­ای و پتانسیل درمانی مرکز شما را درک کند و همواره در ذهن خود برای روزی که نیاز دارد داشته باشد.

چند نکته مهم در مدیریت پیج­های اینستاگرامی

ممکن است شما به عنوان یک پزشک در کار خود خبره شده­اید و بر این باور هستید که نیازی به تبلیغ و بازاریابی ندارید ولی سخت در اشتباه هستید و در دام ایده کل گرایی افتاده ­اید. در حال حاضر نسل Z یا همان انسان­های دهه ۷۰ افرادی هستند که سطح زیادی از نیازهای خود را در فضای مجازی جستجو می­کنند و عدم حضور شما در این فضا در درازمدت، میزان مراجعات شما را کمتر خواهد کرد پس حتماً برنامه ویژه­ای در این خصوص داشته باشید.

  • بهترین استوری­های خود را رد بخش هایلایت­ ها دسته ­بندی کنید تا مخاطبین جدید با حال و هوای پیج شما آشنا باشند.
  • سعی کنید از ویژگی­های جدیدی که اینستاگرام در اختیار شما قرار می­دهد به خوبی استفاده کنید، اینستاگرام به صورت مدام در حال بروزرسانی خدمات و امکانات خود می­باشد.
  • اصالت برند پزشکی خود را حفظ کنید و با قرار دادن هر مطلب بی محتوایی، موجبات ضعف برند خود را ایجاد نکنید.

واقعی و باور پذیر باشید

پزشکانی که مبادرت به قرار دادن پست­های غیر واقعی و فیک می­کنند و یا مطالبی را بیان می­کنند که قادر به انجام آن نیستند، در دراز مدت شکست خواهند خورد

در قرار دادن هشتگ­ها دقت کنید

هشتگ­هایی که قرار می­دهید مرتبط با تخصص و نوع درمان­های شما باشند سعی کنید از قرار دادن هشتگ­های کلی خودداری کنید، زیرا کمکی به دیده شدن شما نمی­کنند. از هشتگ­های Local و محلی استفاده کنید مثلاً اگر متخصص ارتودنسی در شهر اصفهان هستید حتماً در هشتگ­های خود از اصفهان استفاده نمائید.

#ارتودنسی_اصفهان ، #متخصص_ ارتودنسی_ اصفهان و…
  • سعی کنید از هشتگ­های تکراری در پست­های پشت سر هم استفاده نکنید، در هر پست مقداری از هشتگ­های تکراری را حذف و اضافه نمائید.
  • پیوستگی و استمرار تولید و انتشار محتوا را رعایت کنید و برای تولید محتوای پیج خود برنامه محتوایی داشته باشید.
  • ریتم کلی پیج خود را حفظ کنید، تا در حالت کلی یک پیج منظم و زیبا داشته باشید.
  • در بین پست­های اینستاگرامی خود بخش­هایی را به بیان حس خوب به صورت عکس­های زیبا از طبیعت، خود پزشک یا کلمات انگیزشی به صورت عکس نوشته اختصاص دهید.
  • سعی کنید هر چند وقت یکبار به بهانه­ای با کارمندان خود در محلی جمع شوید و این حس هماهنگی و همکاری را در قالب یک عکس دسته جمعی در اینستاگرام منتشر نمائید.
  • حتماً در بین پست­های اینستاگرامی جایگاهی را برای پرزنت شخصیت برند پزشکی در نظر بگیرید تا بیننده با شخصیت، و چهره پزشک آشنا باشد.

ایده برای اینستاگرام پزشکی

استخدام ادمین اینستاگرام

در صورتی که به خاطر مشغله های شخصی خودتان فرصت نمی کنید که محتوا برای صفحه اینستاگرام خود تولید و منتشر کنید، حتما از نیروهای متخصصی که در این زمینه به صورت فریلنسر فعالیت می کنند کمک بگیرد.

با کمکی سرچ در اینترنت می توانید به افراد متخصصی که در این زمنیه فعالیت می کنند دسترسی داشته باشید. در سایت سلام وبمستر متناسب با تخصص های مختلف و با تفکیک شهر شما می توانید به اطلاعات این افراد دسترسی داشته باشید و با ایشان مذاکره کنید، مثلا در بخش ادمین اینستاگرام در تهران، اصفهان، شیراز و  … می توانید لیستی از این افراد را پیدا کنید. البته در این سایت در زمینه های دیگری مثل طراحی سایت در اصفهان یا سایر شهر های دیگر نیز می توانید لیستی از متخصص های طراحی سایت  را در شهر خود پیدا کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک
اطلاع از
guest
0 نظر
بازخورد های درون متن
مشاهده همه نظرات